Selasa, 1 September 2009

MERDEKA MALAYSIA ke 52 Tahun

31hb Ogos 2009
MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!
52 tahun lalu, anak bangsa Malaysia pernah bermandi keringat dan darah berjuang menuntut kemerdekaan tanah air sendiri. Kesenangan hidup ketika itu tidak pernah dikecapi, hanya kedaulatan tanah air menjadi agenda utama. Kini, nasib bumi Malaysia sudah jauh berubah, masyarakat berbilang kaum menikmati kemakmuran dan kemewahan negara selepas bebas daripada belenggu penjajah.
Hari ini genap 52 tahun kemerdekaan Malaysia, kita dapat berkumpul bersama menhayati kemerdekaan dengan rasa kesyukuran kehadrat Ilahi atas nikmat dan rahmat yang diberikan kepada kita rakyat Malaysia. Semoga Allah terus memberikan kemakmuran dan lindungilah Malaysia dari kekacauan dan huru hara.
Semangat patriotisme hendaklah kita warisi kepada genarasi akan datang, agar mereka tidak lupa akan sejarah perjuangan kemerdekaan orang terdahulu dan diteruskan dengan mendidik anak-anak kita semangat cintakan negara, seterusnya menjadi pemimpin yang memimpin negara ini dengan lebih bertanggungjawab agar ia dapat terus diwarisi kepada genarasi yang akan datang.
Saya dan keluarga mengucapkan
"SELAMAT MENYAMBUT KEMERDEKAAN YANG KE 52 TAHUN"
kepada seluruh warga Malaysia.
"KAMI BANGGA JADI ANAK MALAYSIA"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan