Rabu, 14 Oktober 2009

22 Syawal 1430H bersamaan 11hb Oktober 2009

Jam 2.30pm keluarga Minah (sepupu) dan suaminya Isma dan anak-anaknya Juhir dan Akir datang beraya diikuti keluarga Dilah (sepupu) dan suaminya, Hj Hashim dan anak-anaknya Aqila dan Aziz. Kami berbual-bual tentang keluarga dan rumah kami dibuat dan kos, dan macam-macam perkara dibualkan.
Jam 4.30pm keluarga Pakcik Seman dari Singapura datang, sepatutnya mereka ke rumah mak tetapi dah singgah rumah kami, kami menjemput mereka sekeluarga masuk ke rumah. Kalau tidak kami mungkin tak kenal keluarga ini. Pak Seman adalah sepupu kepada mak saya. Terima kasih kepada keluarga Pak Seman kerana sudi datang ke rumah kami. Anak-anak beliau, dua pupu saya la, ramah juga mereka. Mereka duduk di Toa Payoh.
Jam 5pm mereka beredar ke rumah mak pula, saya juga menyusul, nak gak mendengar susur galur keluarga. Kebetulan, Mak Ngah Tik dan Abg Ghani ada maka rancak lah cerita mereka sepupu dan dua pupu berbual. Saya pun jadi tahu asal usul mereka. Jam 6pm mereka pun pulang.
Jam 7.30pm selepas solat Margrib, kami sekeluarga bersiap ke rumah Dr Abu Bakar (Dr Burn) Open House di Ayer Baloi. Jam 8.30pm kami tiba di rumah beliau dan majlis marhaban pun telah selesai. Kami sekeluarga dijemput makan. Sedang kami makan, Faizal sekeluraga, Dr Hj Maarof sekeluarga, Roslicar sekeluarga dan Dr Fiza sekeluarga datang maka meriah lah majlis ini. Saya juga jumpa akak ipar Dr Burn, Puan Marliana Hj Bakri. (Pesuruhjaya Sumpah) saya kenal beliau kerana selalu buat surat sumpah calon belajar kereta luar Johor.
Setelah makan dan berbual-bual, kami beredar meninggalkan mereka yang masih makan dan berbual, untuk pulang, esok anak-anak nak sekolah. Kepada Dr Burn terima kasih bebanyak dan Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan